Nieuws actueel
De Franse interbranche zuivelorganisatie (CNIEL) en de Nederlandse Zuivel Organisatie (NZO) organiseren met steun van de Europese Unie en FranceAgrimer een tweedaags symposium "Obesitas en voeding in Europa: de beleidsuitdaging". Het symposium vindt plaats te Brussel op 9 en 10 mei 2012.
Meer informatie ...
Nutriweb. TV spreekt met experten over de rol van zuivel binnen verschillende leeftijdsgroepen
Lees meer…
Consensus over verzadigd vet bij preventie van hart-en vaatziekten.
‘Discussie over het belang van het verlagen van het vetgehalte van de voeding heeft geen zin als we niet tegelijkertijd spreken over het koolhydraat dat het vet moet vervangen’. Dit schrijven Prof. Arne Astrup en zijn coauteurs in een recente publicatie in het American Journal of Nutrition.
Lees meer…
Milk & Health Seminar ‘ Zuivel, een gezonde keuze voor alle leeftijden?’
Op 1 juni werd ‘Wereldmelkdag’ op een gepaste manier gevierd door stil te staan bij de rol van melk als global food in de ontwikkeling van een mensenleven.
Lees meer…
Foto's
Melkvet verlaagt mogelijk risico op diabetes type 2
Trans-palmitoleic acid, een vetzuur uit melk , verlaagt mogelijk het risico op diabetes type 2. Dat is de conclusie van onderzoekers van onder meer de Harvard School of Public Health (HSPH).
Lees meer…
Melk drinken? Warm aanbevolen!
Uit een snapshot van internationaal wetenschappelijk onderzoek blijken de gezondheidsvoordelen van melk en zuivelconsumptie steeds duidelijker te worden. Van het onderuithalen van de mythe met betrekking tot hart- en vaataandoeningen tot en met het ontdekken van de voordelen van zuivel op het stuk van gewichtsverlies. Een overzicht.
Lees meer…
Milk & Health Symposium 2010 - samenvatting
Op 4 zaterdag 4 december 2010 vond de eerste editie van het Milk & Health Symposium plaats in Brussel. Topsprekers uit binnen-en buitenland presenteerden een boeiende state of the art van zuivel en gezondheid.
Lees meer….
Foto's...
Melk en zuivel verlagen risico op hart-en vaatziekten
Wie drie glazen melk per dag drinkt, vermindert zijn risico op hart-en vaatziekten met 18 procent. Dit blijkt uit de studie van Dr Sabitha Soedamah-Muthu , onderzoeker aan de Wageningen Universiteit. De resultaten van de studie werden onlangs gepubliceerd in het American Journal of Clinical Nutrition.
Lees meer….
Denkt u dat verzadigd vet bijdraagt aan hartziekten? Denk opnieuw…
Gerenommeerde experten buigen zich opnieuw over de rol van verzadigd vet in het voedingspatroon.
Lees meer….
Meer melkproducten , minder hart-en vaatziekten
Dat is de conclusie van Australische artsen die gedurende 15 jaar de gezondheidstoestand en de consumptie van melkproducten bij meer dan 1.500 volwassenen tussen 25 en 78 jaar onderzochten.
Lees meer...
Dierlijke vetzuren in moedermelk beschermen tegen eczeem en allergie
Kinderen lopen een lager risico om eczeem en allergie te krijgen als de moedermelk een hoog gehalte van vacceenzuur en rumenzuur bevat.
Lees meer...